Deelnamevoorwaarden en Privacyverklaring
Hieronder vindt u alle informatie over de deelnamevoorwaarden en de verwerking van uw persoonsgegevens in het kader van het INSIDER-klantenloyaliteitsprogramma (“Klantenkaartprogramma”).
JC New Retail AG, Innere Güterstraße 2, CH-6300 Zug, telefoon: 070 - 49 90 281, e-mail: [email protected](hierna “JC New Retail” of “Programmabeheerder”), beheert dit klantenkaartprogramma met de volgende programmapartners (“Programmapartner”):
• Peek & Cloppenburg Anson‘s C.V., Wagenstraat 4, 2512AX Den Haag (“P&C”)
• Fashion ID GmbH & Co. KG, Berliner Allee 2, D-40212 Düsseldorf (“FID”)
FID exploiteert de webwinkel op https://www.peek-cloppenburg.nl.
Registratie voor het klantenkaartprogramma
U kunt zich inschrijven voor het klantenkaartprogramma in de bovengenoemde webwinkel, via een app of in een P&C-winkel:
Als u zich online registreert voor het klantenkaartprogramma met behulp van een QR-code of via de FID-webwinkel, die beschikbaar is op internet via https://www.peek-cloppenburg.nl of via de app Peek & Cloppenburg Fashion Sklep, registreert u zich door uw registratieaanvraag in te dienen (door te klikken op de knop “Register now” (Nu registreren)).
Controleer of uw gegevens correct zijn voordat u ze verzendt en corrigeer ze in geval van invoerfouten. Uw deelname aan het klantenkaartprogramma wordt juridisch bindend als we dit via e-mail aan u bevestigen op het door u opgegeven e-mailadres. Wij bewaren de tekst van het contract, die op verzoek aan u wordt verstrekt. Het contract kan ook in het Nederlands worden afgesloten. Na succesvolle registratie ontvangt u automatisch een digitale klantenkaart.
Bij online registratie wordt automatisch een online account aangemaakt in de webwinkel van FID waar ook uw digitale klantenkaart wordt opgeslagen. U kunt ook een plastic klantenkaart aanvragen bij het online account.
Door in te loggen in het klantenkaartprogramma via een aanvraag op papier, kunt u de ingevulde en ondertekende aanvraag indienen bij een P&C-winkel in Nederland. Uw deelname wordt juridisch bindend na indiening door het eerste gebruik van de papieren klantenkaart die u bij de papieren aanvraag hebt ontvangen. U hebt ook de mogelijkheid om een plastic klantenkaart aan te vragen in de papieren applicatie. Door de app te downloaden Peek & Cloppenburg Fashion Sklep of rechtstreeks in de FID-onlinewinkel (https://www.peek-cloppenburg.nl), hebt u ook de mogelijkheid om een account in de online winkel aan te maken waar u uw klantenkaartgegevens kunt opslaan, zodat er altijd een digitale klantenkaart beschikbaar is.
Alle klanten ontvangen een bevestigingsmail met aanvullende informatie na succesvolle registratie (online en papieren applicatie).
Om in aanmerking te komen voor het klantenkaartprogramma, moet u vóór registratie de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt, inwoner zijn van de Europese Unie of Zwitserland, niet handelen in het kader van van zijn bedrijf of beroep en zonder beperkingen akkoord gaan met deze Algemene voorwaarden.
In Duitsland zijn er twee onafhankelijke Peek & Cloppenburg-bedrijven met hun hoofdkantoor in Düsseldorf en Hamburg. P&C, de programmapartner gevestigd te Den Haag, behoort tot de Peek & Cloppenburg KG-bedrijvengroep gevestigd in Düsseldorf, waarvan de locaties te vinden zijn op https://www.peek-cloppenburg.de/de/stores.
Voor vragen over het klantenkaartprogramma of uw klantenkaart kunt u contact opnemen met de klantenservice op: 070 - 49 90 281 (servicetijden ma. – za, respectievelijk 09:00 – 15:00 uur) of via e-mail op: [email protected].
De fysieke klantenkaart blijft eigendom van de programmabeheerder en uw recht om een digitale klantenkaart te gebruiken die aan u is uitgegeven, kan op elk moment door de programmabeheerder worden ingetrokken. Een aan u verstrekte Klantenkaart is niet overdraagbaar en mag alleen door u worden gebruikt. In geval van verlies of vermoeden van misbruik van uw Klantenkaart, dient u de Klantenservice hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen.
De klantenkaart kan als volgt door de deelnemende programmapartners worden gebruikt:
U kunt uw klantenkaart gebruiken in alle winkels en in de webshop van de programmapartners.
Om uw klantenkaart in de FID-onlinewinkel te gebruiken, moeten uw gegevens vooraf in de klantenaccount van de onlinewinkel zijn opgeslagen.
Voor vragen over het gebruik van uw klantenkaart kunt u contact opnemen met de klantenservice.
Statusniveau
Als onderdeel van het klantenkaartprogramma kan de programmabeheerder u statusniveaus geven. De ontvangst van een statusniveau wordt doorgaans gemeten op basis van de aankopen en verkopen die u met de programmapartners doet.
Het klantenkaartprogramma omvat de statusniveaus INSIDER ORANGE, INSIDER SILVER en INSIDER GOLD.
INSIDER ORANGE
Als deelnemer aan het klantenkaartprogramma ontvangt u over het algemeen het statusniveau INSIDER ORANGE.
INSIDER SILVER
Indien u in de laatste 365 opeenvolgende kalenderdagen (“Berekeningsperiode”) in totaal minstens EUR 500,00 (inclusief btw) hebt gekocht van de Programmapartners in verband met uw Klantenkaart, maar minder dan EUR 1.000,00 (inclusief btw), ontvangt u het INSIDER SILVER-statusniveau dertig (30) kalenderdagen nadat de drempel is bereikt.
INSIDER GOLD
Als u in verband met uw klantenkaart van de programmapartners hebt gekocht voor een totale waarde van ten minste EUR 1.000,00 (inclusief btw) binnen de berekeningsperiode, ontvangt u dertig (30) kalenderdagen na het bereiken van de drempel het statusniveau INSIDER GOLD.
Aankopen die in aanmerking komen voor INSIDER-statusniveaus
Aankopen in EUR die in aanmerking komen voor een statusniveau bij de programmapartners in verband met uw klantenkaart hebben betrekking op een definitieve of niet-geretourneerde aankoop van alle producten die door de programmapartners in de winkel en webwinkel aan consumenten worden aangeboden, met uitzondering van cadeaubonnen, wisseldiensten, verzendkosten, tassen, koffers en toiletbonnen.
Bepaling van het statusniveau
Aan elke deelnemer van het Klantenkaartprogramma wordt op elk moment slechts één statusniveau toegekend. Het hoogste niveau van status dat door de programmabeheerder in overeenstemming met deze voorwaarden aan u wordt toegekend, is bepalend voor de vaststelling van het aan u toegekende niveau van status. De rang van statusniveaus, in oplopende volgorde, is INSIDER ORANGE, INSIDER SILVER en INSIDER GOLD.
Duur van het statusniveau
In tegenstelling tot het INSIDER ORANGE-statusniveau dat altijd wordt toegekend, kunt u de INSIDER SILVER- en INSIDER GOLD-statusniveaus krijgen voor ten minste twaalf (12) maanden per keer (“Statusniveauperiode”).
Upgrade naar INSIDER GOLD
Indien u als deelnemer met het reeds toegekende INSIDER SILVER-statusniveau de drempel voor het INSIDER GOLD-statusniveau bereikt in de berekeningsperiode voorafgaand aan het verstrijken van de betreffende statusniveauperiode, ontvangt u het INSIDER GOLD-statusniveau dertig (30) dagen nadat de drempel voor een nieuwe statusniveauperiode is bereikt (min. 12 maanden).
Downgrade naar INSIDER ORANGE
Als u als deelnemer tijdens de betreffende berekeningsperiode geen drempelwaarde voor een van de statusniveaus bereikt, ontvangt u het statusniveau INSIDER ORANGE. Hetzelfde geldt zodra uw betreffende statusniveauperiode is verstreken zonder dat u tijdens de berekeningsperiode een drempel hebt bereikt.
Zachte downgrade naar INSIDER SILVER
Daarentegen ontvangt u als deelnemer met het statusniveau INSIDER GOLD het statusniveau INSIDER SILVER voor een volgende statusniveauperiode na het einde van de statusniveauperiode waarin de betreffende drempel voor een statusniveau tijdens de berekeningsperiode niet werd bereikt.
Informatie statusniveau
U kunt op elk moment uw huidige status opvragen bij de Klantenservice. Daarnaast kunt u uw huidige status ook bekijken in de bovengenoemde webwinkel van FID als u daar een klantenaccount hebt en uw klantenkaart in de klantenaccount hebt opgeslagen.
Aankopen die in aanmerking komen voor insider-punten
Voor uw definitieve of niet-geretourneerde aankoop van producten die aan u als consument door de programmapartners in de winkel en webwinkel worden aangeboden, kunt u als deelnemer INSIDER-punten verdienen in verband met uw klantenkaart. Dit is exclusief de aankoop van cadeaubonnen, cadeauverpakkingen, wisseldiensten, verzendkosten, tassen, koffers en toiletbonnen.
INSIDER-punten verzamelen
Voorwaarde voor het verzamelen van uw INSIDER-punten is dat u, wanneer u de producten koopt vóór het begin van het betalingsproces, ervoor zorgt dat de informatie op uw klantenkaart die nodig is voor het verzamelen van de INSIDER-punten in het betalingsproces kan worden meegenomen.
INSIDER-punten verzamelen in de winkel
In de winkel moet u als deelnemer, afhankelijk van het type betaalproces, ofwel de klantenkaart op een voor de kassamedewerker herkenbare manier presenteren of, in het geval van betaling via een zelfbedieningskassa, de klantenkaart tijdens het betaalproces eerst door het kassasysteem laten scannen.
INSIDER-punten verzamelen in de webwinkel
In de webwinkel moet u als deelnemer voor het begin van het bestel- en betalingsproces een klantenaccount voor de webwinkel hebben, de klantenkaartgegevens al in dit klantenaccount hebben opgeslagen en ingelogd zijn.
INSIDER-punten voor aankopen
Voor elke euro die u betaalt bij een van onze programmapartners voor de definitieve of niet-geretourneerde aankoop van producten die in aanmerking komen voor het klantenkaartprogramma in verband met uw klantenkaart, ontvangt u één (1) INSIDER-punt op vertoon van de klantenkaart.
Als u het INSIDER GOLD-statusniveau hebt, verdient u twee (2) INSIDER-punten voor elke hele euro.
Creditering van INSIDER-punten
Verzamelde INSIDER-punten worden over het algemeen na twee (2) kalenderdagen bijgeschreven op uw klantenkaartaccount voor aankopen bij de P&C-programmapartner (Winkels) en na dertig (30) kalenderdagen voor aankopen bij de FID-programmapartner (Webwinkel).
Aftrek van INSIDER-punten
Indien u een product retourneert of wisselt waarvoor reeds INSIDER-punten zijn bijgeschreven op uw Klantenkaartaccount, zal wanneer het aankoopbedrag of een deel daarvan worden terugbetaald, overeenkomstig één (1) INSIDER-punt worden afgetrokken voor elke euro op de INSIDER ORANGE en INSIDER SILVER-statusniveaus en twee (2) INSIDER-punten worden afgetrokken van uw Klantenkaartaccount voor elke euro op het INSIDER GOLD-statusniveau.
Inwisseling door INSIDER
Als ten minste tweehonderd (200) INSIDER-punten op uw klantenkaartaccount zijn bijgeschreven, kunt u de bijgeschreven INSIDER-punten of een deel daarvan op elk moment via onze Klantenservice inwisselen voor een bonus.
Automatische Inwisseling
Als u als INSIDER niet al uw verzamelde INSIDER-punten inwisselt, worden de overgebleven INSIDER-punten minstens één keer per kalenderjaar automatisch omgezet in een bonus als er minstens 200 INSIDER-punten op uw klantenkaartaccount zijn bijgeschreven.
Zowel bij inwisseling door de INSIDER als bij automatische inwisseling geldt het volgende: Voor elke vijftig (50) INSIDER-punten ontvangt u een bonus van vijftig (50) eurocent (EUR 0,50). Deze bonus wordt automatisch verrekend als korting op uw volgende aankoop in de winkel of webwinkel van de programmapartners. De automatische korting kan dan aan u worden toegekend als u ervoor zorgt dat de benodigde informatie voor uw klantenkaart in acht kan worden genomen tijdens het betalingsproces voordat u het betalingsproces start.
Er vindt geen contante betaling plaats voor INSIDER-punten of de omgezette bonus.
U kunt uw huidige punten terugvinden op de kassabon wanneer u winkelt in een winkel van een programmapartner. U kunt uw huidige punten ook op elk moment telefonisch opvragen bij de Klantenservice. Daarnaast kunt u ook uw huidige score in de webwinkel bekijken als u daar een klantenaccount hebt en de gegevens van uw klantenkaart in het klantenaccount hebt opgeslagen.
Aan het respectievelijke statusniveau zijn verschillende (variabele) voordelen gekoppeld.
De voordelen kunnen alleen worden gebruikt op vertoon van de klantenkaart of als u een klantenaccount hebt in de webwinkel en uw klantenkaart in de klantenaccount hebt opgeslagen.
De toepasselijke voordelen vindt u online op https://www.peek-cloppenburg-nl/nl/insider.
De programmabeheerder aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor beschadiging, verlies of diefstal van de klantenkaart, noch voor onbevoegd gebruik van en/of frauduleus handelen van welke aard dan ook met de klantenkaart of het klantenkaartprogramma, behoudens gevallen van opzet of grove schuld van de zijde van de programmabeheerder.
Bij een vermoeden van, dan wel in geval van fraude, het in strijd handelen met deze voorwaarden, misbruik of ander misplaatst gedrag heeft programmabeheerder het recht om de voordelen die aan het gebruik van het klantenkaartprogramma verbonden zijn niet te verstrekken en/of de klantenkaart in te trekken, deelname aan het klantenkaartprogramma per direct te beëindigen en/of gepaste maatregelen treffen voor alle daarmee verband houdende gevolgen.
De programmabeheerder /programmapartners zijn niet aansprakelijk voor schade in verband met kennelijke typ-, druk- of zetfouten in aanbiedingen in het kader van het klantenkaartprogramma, of communicatiegebreken in verband met hardware-, software-, netwerk- of andere computerproblemen en/of ontoegankelijkheid van de webwinkel.
Als u ten onrechte voordelen zijn ontzegd of onthouden, beperkt de aansprakelijkheid van de programmabeheerder zich tot het alsnog toekennen van deze voordelen. Voor zover aansprakelijkheid van de programmabeheerder niet is of kan worden uitgesloten, is deze te allen tijde beperkt tot directe schade tot een maximum van € 1.000,- per geval.
De EU-Commissie biedt de mogelijkheid om geschillen te beslechten op een online platform dat zij exploiteert. Dit online platform, te vinden onder de externe link https://ec.europa.eu/consumers/odr/ fungeert als aanspreekpunt voor buitengerechtelijke beslechting van geschillen over contractuele verplichtingen die voortvloeien uit online-servicecontracten. De programmabeheerder is niet verplicht om deel te nemen aan een geschillenbeslechtingsprocedure voor een arbitragecommissie voor consumenten en neemt daar ook niet aan deel.
De programmabeheerder behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden op elk moment aan te passen, met werking voor de toekomst, waar een dergelijke aanpassing nodig wordt geacht. Een aanpassing is nodig als de programmabeheerder de voordelen van het klantenkaartprogramma wil uitbreiden, als er hiaten in de regels zijn, of als veranderingen in de juridische situatie of jurisprudentie een verandering vereisen. U zult tenminste per e-mail op de hoogte worden gesteld van wijzigingen of toevoegingen aan de deelnamevoorwaarden. Ze worden geacht te zijn goedgekeurd als u niet binnen twee (2) maanden na ontvangst van de kennisgeving in ten minste tekstvorm bezwaar maakt. In de kennisgeving van wijzigingen of toevoegingen aan de Deelnamevoorwaarden zal de beheerder van het programma u er nogmaals op wijzen dat u uitdrukkelijke afstand moet doen van dergelijke rechten. In geval van bezwaar kan de Programmabeheerder uw deelname beëindigen door middel van een reguliere beëindiging (zie "Duur en beëindiging" hieronder). Elke wezenlijke verandering of annulering van een Voordeel zal aan u worden meegedeeld, ten minste schriftelijk, niet later dan vier (4) weken voorafgaand aan de verandering of annulering.
De contractuele relatie voor deelname aan het klantenkaartprogramma wordt voor onbepaalde tijd uitgevoerd.
U kunt uw deelname aan het klantenkaartprogramma op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving schriftelijk annuleren of door de programmabeheerder hiervan op de hoogte te stellen via de desbetreffende knop online. Na ontvangst van de beëindiging wordt uw klantenkaartaccount onmiddellijk verwijderd, onder voorbehoud van wettelijke bewaarplichten en het voortdurende legitieme belang van de programmabeheerder of een programmapartner bij de opslag, en vervalt de status die u hebt bereikt.
De Programmabeheerder behoudt zich het recht voor om uw deelname aan het Klantenkaartprogramma te beëindigen met een opzegtermijn van vier (4) weken. In het geval van beëindiging door de programmabeheerder vervalt uw status na het verstrijken van de opzegtermijn.
Het recht van beide partijen om te beëindigen om gegronde redenen blijft onaangetast.
Annuleringsbeleid
Als consument hebt u het recht om de overeenkomst te herroepen:
Herroepingsrecht
U hebt het recht om deze overeenkomst binnen veertien dagen zonder opgaaf van redenen te herroepen.
De herroepingstermijn bedraagt veertien dagen vanaf de datum van sluiting van het contract.
Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (JC New Retail AG, Innere Güterstrasse 2, CH - 6300 Zug, telefoon: 070 - 49 90 281, e-mail: [email protected]) op de hoogte brengen van uw beslissing om deze overeenkomst te herroepen door middel van een duidelijke verklaring (bv. een brief per post of een e-mail). U mag het bijgevoegde modelformulier voor herroeping gebruiken, maar u bent daartoe niet verplicht.
Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het om de kennisgeving over de uitoefening van het herroepingsrecht vóór het verstrijken van de herroepingstermijn te verzenden.
Gevolgen van herroeping
Als u het contract herroept, zullen wij alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u een ander type levering dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering hebt gekozen), onverwijld en uiterlijk binnen veertien dagen na de dag waarop wij de kennisgeving van uw herroeping van dit contract hebben ontvangen, terugbetalen. Voor deze terugbetaling zullen wij hetzelfde betaalmiddel gebruiken dat u bij de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen; in elk geval zullen voor deze terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
– Einde van het herroepingsbeleid –
Volgens de wettelijke voorschriften informeert de programmabeheerder u als volgt over het modelformulier voor herroeping:
Voorbeeldherroepingsformulier
(Vul dit formulier in en stuur het terug als u het contract wilt herroepen).
- Aan: JC New Retail AG, Innere Güterstrasse 2, CH - 6300 Zug, telefoon: 070 - 49 90 281, Email: [email protected]:
- Ik/wij (*) annuleren hierbij het door mij/ons (*) gesloten contract voor de levering van de volgende dienst: Deelname aan het INSIDER-programma
- Besteld op (*)/ontvangen op (*)
- Naam consument(en)
- Adres van de consument(en)
- Handtekening consument(en) (alleen bij communicatie op papier)
- Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.
Hier informeren wij u over de gegevensverwerking die wordt uitgevoerd in het kader van uw deelname aan het klantenkaartprogramma. Eerdere privacyverklaringen die hiervan afwijken, kunnen aanvullend van toepassing zijn als u zich van tevoren hebt aangemeld bij het klantenkaartprogramma.
Informatie over de verwerkingsverantwoordelijke
Op grond van de gegevensbeschermingswet ex art. 26 AVG, JC New Retail, Innere Güterstraße 2, CH-6300 Zug en P&C en FID zijn gezamenlijk verantwoordelijk, beide gevestigd aan de Berliner Allee 2, D-40212 Düsseldorf (hierna gezamenlijk “Wij”, "We" of “Ons”). Daartoe hebben wij een overeenkomst gesloten op grond van art. 26 van de AVG. Op verzoek zullen wij u graag de essentiële inhoud van deze overeenkomst verstrekken. JC New Retail wordt in de EU vertegenwoordigd door Fashion ID GmbH & Co. KG, Berliner Allee 2, D-40212 Düsseldorf.
Verwerking van uw gegevens in verband met uw deelname aan het klantenkaartprogramma
Wij verwerken uw basisgegevens voor de administratie en implementatie van het klantenkaartprogramma en voor de communicatie binnen dit kader. Deze gegevens zijn nodig voor deelname aan het klantenkaartprogramma en zijn gemarkeerd als *verplicht veld in de klantenkaartaanvraag (titel, naam, adres en e-mailadres). U kunt niet deelnemen zonder deze informatie te verstrekken. Daarnaast kunt u ons op vrijwillige basis uw geboortedatum en telefoonnummer verstrekken bij uw aanvraag of tijdens uw deelname. U kunt ook deelnemen aan het klantenkaartprogramma zonder deze extra gegevens te verstrekken, maar dan kunt u mogelijk niet van alle voordelen profiteren (bijv. promoties die via een specifiek communicatiekanaal worden geadverteerd).
Als onderdeel van de deelname aan het klantenkaartprogramma verwerken wij ook transactiegegevens, d.w.z. informatie over (i) uw aankopen bij de programmapartners (winkelmandje, voorwerp van aankoop en verkoopgegevens, betaalmethode, klantnummer, datum en plaats van aankoop, eventueel ingewisselde kortingen en coupons); (ii) de aankoop en inwisseling van coupons; en (iii) uw deelname aan het INSIDER-programma (bijv. voordelen die worden toegekend als onderdeel van korting- en promotieacties bij de programmapartners). Wij verwerken uw basis- en transactiegegevens voor de uitvoering van het contract en voor precontractuele maatregelen (verwerking van uw aanvraag, verzamelen en verzilveren van INSIDER-punten
en de verificatie daarvan, om uw statusniveau te bepalen, voordelen toe te kennen en uw aanvragen te kunnen behandelen). De rechtsgrond voor de verwerking is art. 6 lid 1 sub b AVG. Wanneer u deelneemt aan onze evenementen of andere promoties, verwerken wij uw basis- en transactiegegevens voor de uitvoering en organisatie van deze evenementen en promoties (Art. 6 lid 1 sub b AVG).
De rechtsgrondslag voor de verwerking van uw vrijwillig verstrekte basisgegevens is ons legitieme belang om u een gepersonaliseerde dienstverlening te kunnen bieden (Art. 6 lid 1 sub f AVG).
Als u toestemming hebt gegeven voor onze gepersonaliseerde nieuwsbrief, zullen wij uw e-mailadres gebruiken om u gepersonaliseerde nieuwsbrieven te sturen. Hiervoor verwerken wij, naast uw basis- en transactiegegevens, ook uw interactiegegevens en bewegingsgegevens die door de programmapartners worden verzameld, om uw aankoopgedrag bij de programmapartners te analyseren en om u per e-mail reclame te sturen voor aanbiedingen voor onze producten, promoties zoals sweepstakes of evenementen, voordelen zoals kortingsacties, inspiraties en uitnodigingen voor klanttevredenheidsonderzoeken, afgestemd op uw persoonlijke interesses. Verplaatsingsgegevens omvatten gegevens die aan het winkelwagentje of verlanglijstje zijn toegevoegd bij een bezoek aan de webwinkel van FID, productgegevens van bezochte pagina's en klikgedrag op de website. Interactiegegevens zijn gegevens uit uw interactie met ontvangen nieuwsbrieven: Als onderdeel van de nieuwsbriefverzending worden onze nieuwsbrieven voorzien van een pseudoniem. Daarnaast verwerken we uw apparaattype en plaatsen we een trackingpixel in elke nieuwsbrief, waarmee we kunnen bijhouden hoeveel mensen de inhoud van onze nieuwsbrief al hebben geopend. Wij registreren ook wanneer u onze nieuwsbrieven leest, op welke koppelingen u klikt en leiden daaruit uw persoonlijke interesses af. Voor dit doel koppelen wij deze interactiegegevens ook aan uw basis- en transactiegegevens. Met de aldus verkregen gegevens creëren wij een gebruikersprofiel om de nieuwsbrief op uw individuele interesses af te stemmen. De rechtsgrondslag voor de bovenstaande verwerking is uw toestemming in overeenstemming met Art. 6 lid 1 sub a AVG.
Na registratie ontvangt u een e-mail op het door u opgegeven e-mailadres waarin u wordt gevraagd om te bevestigen dat u de eigenaar bent van het opgegeven e-mailadres en dat u de gepersonaliseerde nieuwsbrief wilt ontvangen (de zogenaamde dubbele opt-in). Inschrijvingen voor de nieuwsbrief en bevestigingen worden geregistreerd om het registratieproces in overeenstemming met de wettelijke vereisten te kunnen bewijzen. Dit omvat het opslaan van de aanmeldings- en bevestigingstijd en uw gebruikte IP-adres. De rechtsgrondslag hiervoor is art. 6 lid 1 sub f AVG. Ons legitieme belang is om te bevestigen dat u de nieuwsbrief via het opgegeven e-mailadres wilt ontvangen.
Als u geen bezwaar hebt gemaakt en wij uw e-mailadres gebruiken om u reclame te sturen voor onze eigen soortgelijke goederen of diensten, is de rechtsgrondslag ons legitieme belang om u te informeren over dergelijke goederen of diensten (Art. 6 lid 1 sub f AVG jo. artikel 11.7 lid 4 Telecommunicatiewet.
Daarnaast verwerken wij uw basis-, transactie- en verplaatsingsgegevens en – in het geval van toestemming voor het verzenden van de nieuwsbrief – uw interactiegegevens om u per post reclame toe te sturen op basis van uw koopgedrag en aangepast aan uw persoonlijke interesses (met uitzondering van reclame per e-mail waarnaar de vorige paragraaf verwijst). De rechtsgrondslag voor de verwerking is ons legitieme belang (Art. 6 lid 1 sub f AVG) om u te informeren over actuele aanbiedingen, evenementen en sweepstakes van de programmapartners en de programmabeheerder.
Bovendien kunnen wij, wanneer u de door FID beheerde webwinkel bezoekt op https://www.peek-cloppenburg.nl, op basis van de analyse van uw transactiegegevens productvoorstellen sturen die zijn afgestemd op uw persoonlijke interesses, op voorwaarde dat u inlogt op uw klantenaccount in de webwinkel of zich anderszins met ons identificeert. De rechtsgrond voor de verwerking is uw toestemming (art. 6 lid 1 sub a AVG) en ons legitieme belang om u een gepersonaliseerde dienstverlening te kunnen bieden (art. 6 lid 1 sub f AVG).
Bovendien verwerken wij uw basis- en transactiegegevens in het bijzonder voor de volgende doeleinden en om onze volgende legitieme belangen te beschermen (Art. 6 lid 1 sub f AVG): Om juridische aanspraken te doen gelden en ons te verweren tegen juridische aanspraken (zakelijk belang bij juridische verdediging en handhaving), voor gegevensanalyse - inclusief de vorming van klantengroepen en segmentatie door middel van automatische profilering – en de productie van statistieken om producten en diensten te verbeteren (zakelijk belang bij de ontwikkeling van het klantenkaartprogramma), voor authenticatie en fraudepreventie (zakelijk belang bij de bescherming tegen materiële en immateriële schade), voor IT-beveiligingsdoeleinden (zakelijk belang bij de beveiliging van de eigen systemen) en om uw gegevens voor zover mogelijk up-to-date te houden (zakelijk belang bij de nauwkeurigheid van deelnemersgegevens).
Elke aanpassing van ons aanbod voor u, bijvoorbeeld in de vorm van een gepersonaliseerde dienst, of voor het aanbieden van diensten op maat van uw individuele interesses, zal gebaseerd zijn op de vorming van klantengroepen en segmentatie. Voor dit doel creëren wij klantengroepen of segmenten op basis van alle transactiegegevens die voor ons beschikbaar zijn, zonder een persoonlijke referentie en die gekoppeld zijn aan de aanbiedingen die worden aangepast (profilering). Op basis van het koopgedrag dat wij hebben geregistreerd, bijv. in de vorm van de producten die u hebt gekocht of het tijdstip van uw aankopen, wijst ons systeem u toe aan de klantengroepen of segmenten die wij creëren.
Wij maken deze klantgroepen en segmenten om ons aanbod beter af te stemmen op uw koopinteresses en om een meer gepersonaliseerd aanbod voor u te creëren. Er worden geen andere geautomatiseerde individuele beslissingen in de zin van art. 22 AVG genomen.
Wij verwerken uw gegevens zolang dat nodig is om aan onze contractuele en wettelijke verplichtingen te voldoen of totdat u uw toestemming intrekt. Hierbij dient opgemerkt te worden dat deelname aan het klantenkaartprogramma en de bijbehorende opslag van uw gegevens over het algemeen voor onbepaalde tijd plaatsvindt totdat het programma beëindigd of stopgezet wordt. Als het doel waarvoor uw gegevens zijn verzameld niet langer wordt nagestreefd, worden deze gegevens gewist, tenzij de opslag ervan noodzakelijk is om te voldoen aan commerciële en fiscale bewaartermijnen. De rechtsgrondslag voor de verwerking in het laatste geval is Art. 6 lid 1 sub c AVG.
De gegevens worden alleen doorgegeven aan derden die geen programmapartner of programmabeheerder zijn met uw voorafgaande toestemming of als onderdeel van een orderverwerking in overeenstemming met Art. 28 AVG aan dienstverleners op basis van instructies en zorgvuldig geselecteerd, zoals datacenters, drukkerijen, direct mail dienstverleners of IT-dienstverleners. Als onderdeel van de orderverwerking kunnen er overdrachten plaatsvinden naar ontvangers in landen buiten de Europese Unie of de Europese Economische Ruimte (derde landen). In deze gevallen hebben wij, bij gebrek aan een adequaatheidsbesluit van de EU, gezorgd voor passende waarborgen in overeenstemming met de wettelijke vereisten om de bescherming van persoonsgegevens te waarborgen. Details zijn op verzoek verkrijgbaar via de Klantenservice.
Daarnaast zijn wij in bepaalde gevallen wettelijk verplicht om persoonsgegevens ter beschikking te stellen aan bevoegde instanties (art. 6 lid 1 sub c AVG).
U kunt uw toestemming, volledig of voor individuele verwerkingsdoeleinden, te allen tijde met toekomstige werking intrekken door de Programmabeheerder of een Programmapartner hiervan schriftelijk in kennis te stellen (aan de Vertegenwoordiger van JC New Retail in de Unie: Fashion ID GmbH & Co. KG, Berliner Allee 2, D-40212 Düsseldorf, of elektronisch (via e-mail aan [email protected], of met betrekking tot de toestemming voor de verzending van de nieuwsbrief door te klikken op de afmeldlink in de nieuwsbrieven. Dit heeft geen invloed op de rechtmatigheid van de reeds uitgevoerde verwerking. Zelfs als u uw toestemming voor het ontvangen van nieuwsbrieven intrekt, kunt u nog steeds deelnemen aan het klantenkaartprogramma. Houd er echter rekening mee dat individuele voordelen alleen per post of e-mail toegankelijk zijn.
U kunt bezwaar maken tegen de verwerking op grond van ons legitieme belang op grond van art. 6 lid 1 sub f AVG om redenen die voortvloeien uit uw specifieke situatie. Als uw persoonsgegevens worden verwerkt voor direct marketing, hebt u het recht om te allen tijde bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens voor dergelijke marketingdoeleinden.. In geval van verzet tegen directe reclame kunt u alsnog deelnemen aan het INSIDER-programma.
In overeenstemming met de wettelijke bepalingen hebt u ook het recht om uw toestemming in te trekken en bezwaar te maken tegen de verwerking (Art. 21 AVG) het recht op informatie (art. 15 AVG), correctie (art. 16 AVG), verwijdering (art. 17 AVG) en beperking van de verwerking (art. 18 AVG) van uw persoonsgegevens en gegevensoverdraagbaarheid (art. 20 van de AVG). U hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij een bevoegde toezichthoudende autoriteit voor gegevensbescherming met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens (Art. 77 AVG).
Om uw rechten te doen gelden en voor vragen over gegevensbescherming, kunt u contact opnemen met de programmabeheerder via [email protected] of met de vertegenwoordiger van JC New Retail in de Unie via ons aparte contactkanaal voor de bovengenoemde kwesties:
Fashion ID GmbH & Co.
(t.a.v. FID Data Protection Officer (functionaris gegevensbescherming))
Berliner Allee 2
D-40212 Düsseldorf
U bent over het algemeen niet verplicht om ons uw persoonsgegevens te verstrekken. Zonder het verstrekken van uw gegevens is deelname aan het INSIDER-programma echter niet of slechts beperkt mogelijk (bijv. geen gepersonaliseerde productsuggesties).